Cum îţi poţi optimiza afacerea prin reducerea costurilor?

215

Majoritatea managerilor se gândesc cum să facă mai mulţi bani prin atragerea de noi clienţi pentru a-şi majora rezultatul financiar, însă prea puţini se gândesc cum să facă bani în plus prin metode aplicate la nivel intern, prin reduceri de costuri.

Mai jos sunt prezentate câteva metode de reducere a costurilor care dacă sunt aplicate corect într-un final duc la optimizarea afacerii şi creşterea profitului.

Reducer energia. Schimbă becurile actuale cu unele economice – pe termen lung o să observi economiile la factura de curent.

Ia-ţi un spaţiu cât mai ieftin. Întotdeauna să cauţi spaţii cât mai ieftine în cazul în care stai în chirie. În momentul de faţă piaţa imobiliară este într-o continuă scădere şi nu vei ştii niciodată când vei găsi o nouă locaţie mai bună şi mai ieftină.

Reduce costurile prinvind materiile prime. Analizează-ţi mereu furnizorii şi caută mereu alţii noi. Încearcă să iei cât mai multe oferte din piaţă şi alegele pe cele mai mici şi care îţi oferă cele mai bune metode de plată.

Reduce cheltuielile cu angajaţii. Analizează-ţi numărul de angajaţi. Ai nevoie de toţi? Crezi că un număr mai mic de angajaţi ar face faţă fluxului de clienţi pe care îi ai? Dacă da, încearcă să te desparţi de cei care nu vin cu o valoare adăugată companiei. De asemenea, când ai nevoie de oameni ia în considerare colaboratorii externi. Costurile sunt mult mai mici și vei găsi o mulțime de freelanceri profesioniști. Costurile cu un colaborator extern sunt mult mai scăzute decât în cazul în care angajezi o persoană cu un contract individual de muncă.

Monitorizează-ţi angajaţii care au maşini de serviciu. Este evident că aceşti angajaţi nu vor merge cu maşina doar în scop de serviciu. O monitorizare adecvată a km parcurşi de automobile este foarte necesară. În plus îţi vei da seama cât timp propriu-zis munceşte acel angajat, dacă a parcurs drumul exact către locurile unde trebuia să meargă şi dacă consumul de benzină este justificat prin kilometrii parcurşi.

Reduce participarea la evenimentele scumpe. Ai participat la diferite evenimente şi ştii că costă o groază de bani, iar când analizezi ce beneficii ai obţinut din ele, nu prea ai ce menţiona. Încearcă să mergi doar la acele evenimente care îţi vor aduce cu siguranţă un folos după.

Reduce comisioanele bancare. Comisionele bancare sunt mici şi neimportante la prima vedere, dar însumate toate şi pe parcrsul unui an sunt destul de mari. Din această cauză caută băncile cu cele mai bune comisioane şi încearcă să le negociezi.

Reduce costurile de telefonie. Pentru o companie cu mulţi angajaţi aceste costuri sunt destul de semnificative. Încearcă să vezi cât vorbesc angajaţii tăi şi mai apoi să ceri oferte specializate de la operatorii de telefonie. De asemenea, în unele cazuri convorbirile între angajaţi pot fi reduse prin utilizarea internetului. La fel, de pe numerele oferite de angajator angajaţii ar trebui să discute doar în interes de serviciu.

Troc în loc de bani. Încearcă să faci schimb de bunuri sau servicii cu alte companii pentru a evita cheltuielile de mijloace băneşti din cont sau numerar. Gândește-te la furnizorii pe care îi ai și ia în calcul o ofertă pentru ei, încât în loc să le plătești serviciile, să le pui la dispoziție produsele sau serviciile tale.

Reduce costurile privind marketingul. Merketingul este un subiect foarte controversat pentru fiecare afacere. Realizează-ţi un plan de marketing cu un buget stabilit pe care să-l urmezi timp de un an. Nu încerca să faci acţiuni de marketing fără ceva stabilit deoarece acestea, în cele mai multe dintre cazuri, nu aduc nici un beneficiu după.

Externalizează decât să ţii un departament separat în firmă. Sunt multe subdiviziuni ale companiei care nu lucrează în mod direct la produsul/serviciul final. Câteva dintre ele (precum subdiviziunile de marketing, HR, PR, etc.) le poţi externa, adică să faci parteneriate cu diverse companii de specialitate care să se ocupe ele de aceste domenii pentru tine. Asta te va scuti de plata salariilor şi contribuţiilor câtorva angajaţi, plus că vei beneficia de specialişti profesionişti pe acele domenii.

Scapă de activele nefolosite. Încearcă să elimini toate activele pe care le ai şi pe care nu le utilizezi, pentru că ele aduc cheltuieli în plus şi îşi mai pierd din valoare pe zi ce trece.

Utilizează tehnologiile noi. La prima vedere acestea te vor costa când le cumperi dar pe termen lung vor face diferenţa. Caută diferite softuri, utilaje sau alte lucruri care te vor ajuta să-ţi eficientizezi volumul de muncă.

Stabileşte un obiectiv de reducere a costurilor. Stabileşte câte un obiectiv de reduceri de costuri (de ex. 5%) pentru fiecare departament/arie din afacerea ta fără să fi nevoit să scazi producţia. Dacă implici mai multe persoane în această operaţiune vei avea mai mult succes în a se întâmpla.

Stabileşte-ţi un buget. Încearcă să foloseşti un buget înainte să realizezi diferite cheltuieli. Aceste instrumente te vor ajuta să vezi câţi bani deţi, câţi bani ai cheltuit, unde se duc cei mai mulţi bani, de unde vin cei mai mulţi bani şi ce ar trebui să faci în următoarea perioadă. Te va ajuta să echilibrzi cheltuielile şi să faci reduceri de costuri în mod constant.

Abonează-te la Tax Expert

LASĂ UN COMENTARIU

Lasă comentariul!
Lasă numele